Punkt Potwierdzający Profil Zaufany

16.04.2018 Kategoria:

Uprzejmie informujemy, że Minister Cyfryzacji wyraził zgodę na pełnienie przez Urząd Gminy w Dębicy funkcji Punktu Potwierdzającego Profil Zaufany.

Co to jest Profil zaufany ?

Profil zaufany to bezpłatna metoda uwierzytelnienia (podpisywania) obywateli w systemach e-administracji  (m.in. ePUAP, CEIDG, ZUS, Urząd Skarbowy oraz Urzędy Gmin, Powiatów, Województw i centralnej administracji rządowej). Dzięki profilowi zaufanemu obywatel może załatwić sprawy administracyjne drogą elektroniczną, bez konieczności wychodzenia z domu, 24 godziny na dobę, z dowolnego miejsca.

Profil zaufany to zestaw danych, które identyfikują obywatela w systemach podmiotów wykorzystujących profil zaufany jako metodę uwierzytelniania (podpisywania). Posiadając nazwę użytkownika (login) i hasło oraz 
telefon komórkowy (na który za pomocą SMS-a przesyłany jest jednorazowy kod autoryzacyjny)

W jaki sposób można założyć profil zaufany?

Profil zaufany można założyć na stronie https://pz.gov.pl/pz/registerMainPage poprzez wypełnienie krótkiego formularza i potwierdzić go elektronicznie bez wychodzenie z domu w bankowości elektronicznej https://pz.gov.pl/dt/registerByXidp lub w punktach potwierdzania profilu zaufanego https://pz.gov.pl/pz/confirmationPointAddressesList.

 

Obraz na stronie

 

Sposób działania profilu zaufanego

Profil zaufany działa jak odręczny podpis. Właściciel loguje się na stroniewww.epuap.gov.plwybiera usługę, którą chce zrealizować (np. wysłać pismo do urządu),  wypełnia wniosek, podpisuje go profilem zaufanym, a następnie wysyła wniosek. Profil zaufany jest ważny na 3 lata.

Oznakowanie Punktu Potwierdzającego Profil Zaufany został wykonany w ramach projektu Podniesienie efektywności i dostępności e-usług w zakresie oświaty oraz Gminy Dębica” w ramach osi priorytetowej II. Cyfrowe Podkarpackie, działania 2.1 Podniesienie efektywności i dostępności e-usług Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014 – 2020.

rpo.jpg


Zapisano